Konzerváló fogászat – megőrizzük a fogak épségét

Konzerváló fogászati kezeléseknek hívjuk azokat a beavatkozásokat, amelyek az ép fogak megőrzését célozzák meg. A fogmegtartó kezeléseket kiemelten fontosnak tartjuk, hiszen számunkra elsődleges a páciensek eredeti fogainak megőrzése, egészen addig a pillanatig, amíg az lehetséges.

Azonnali (más kezelési lehetőségeket figyelembe nem vevő) foghúzás helyett ezért a fogmegtartás biztonságos és sokat bizonyított módszereit alkalmazzuk.

A konzerváló fogászati kezelések közé tartozik többek között:

• a barázdazárás (gyermek- vagy akár felnőttkorban is),
  • az esztétikus tömés (legyen az érintett rágószerv tejfog vagy maradó fog),
  • a fogbetétek alkalmazása (inlay, onlay, overlay),
  • a gyökérkezelés lézerrel,
  • valamint az íny- és a fogágybetegségek kezelése.

Fogmegtartó kezelések

Miért fontos, hogy sérült fogát mihamarabb kezeltesse?

Mert

• ezáltal megvédhetjük a rágószervet a további sérülésektől,
  • esztétikusan oldhatjuk meg a fennálló problémát,
  • visszaadhatjuk az értékes rágófelületet.

A végeredmény: még sokáig használható ép és egészséges fog, megfelelő tartóssággal és esztétikummal.

Milyen az esztétikus tömés?

A fényre kötő, fehér színű esztétikus tömést a kisebb és közepes méretű szuvasodás ellátásakor használjuk, és a módszer már több éve leváltotta a hagyományosnak számító szürke amalgámtöméseket.

A (kompozit műanyagból készülő) tömés a szuvas terület eltávolítása után ottmaradó lyukba (a kavitásba) kerül, és népszerűségét annak köszönheti, hogy a foghoz jobban igazodó színe miatt természetesebb, mint a régen alkalmazott amalgámtömés.

A kavitásba kerülő tömés ráadásul résmentesen tapad a fogszövethez, így kicsi a másodlagos szuvasodás kialakulásának esélye. Alkalmazásának nagy előnye, hogy a kompozit anyag először folyékony formában kerül a megfúrt lyukba, és az csak a szükséges simítások elvégzése után, a lézer fényének hatására köt meg.

Miért előnyös a porcelán fogbetét?

Tartósabb és szebb megoldás lehet az úgynevezett fogbetét alkalmazása, amelyet fogtechnikai labor készít el pontos lenyomat alapján, általában porcelánból.

Előnye, hogy

• jobb széli záródást érhetünk el vele, mint a kompozit tömésekkel;
  • jobban kialakíthatók használatával az egyéni rágópályák;
  • jobban helyreállíthatók vele a hiányzó fogcsücskök;
  • rendkívül esztétikus, és természetes a hatása;
  • nem okoz allergiás reakciót;
  • stabil, tartós.

Gyökérkezelés lézerrel

Gyökérkezelésre a fogbél (más néven a pulpa) gyulladásának megszüntetése érdekében van szükség, hiszen ilyenkor a fog már csak a fertőzött pulpa eltávolításával menthető meg.

Néhány évtizeddel ezelőtt, amikor még nem ismerte az orvostudomány a gyökérkezelést, a fogbélgyulladás miatt fertőzött fogakat el kellett távolítaniuk a fogorvosoknak, hiszen nem volt más lehetőségük azok konzerválására.

Szerencsére ma már más a helyzet, és a fogászat fejlődése lehetőséget biztosít arra, hogy megmentsük azokat a fogakat is, amelyek fogbele begyulladt. Ezt egy tapasztalatot és nagy tudást igénylő kezelés segítségével tehetjük meg, amelynek azonban igencsak rossz híre van a páciensek körében.

A gyökérkezelés ugyanis sokszor a páciens rémálma, azonban a fogászati lézer alkalmazásával nemcsak a (későbbi) fájdalomnak, hanem a kezelés közbeni kellemetlenségnek is búcsút inthetünk.

Miért korszerű és biztonságos a lézeres gyökérkezelés?

A hagyományos módon elvégzett gyökérkezeléskor számolni kell azzal, hogy az esetek 4-6 százalékában sikertelen lesz a beavatkozás.

A rövidebb ideig tartó lézeres terápiával azonban 100 százalékos eredményt is elérhetünk, hiszen a fogbél megtisztításához a lézer végighatol a gyökércsatornában, és képes arra, hogy teljesen sterilizálja azt.

A fogászatunkon használt lézerrel képesek vagyunk arra is, hogy akár egy 1 milliméter tömör csont túloldalán is elpusztítsuk a kórokozókat, márpedig ennyire hatékony eszköz még soha nem állt a fogorvosok rendelkezésére. A lézer használatával tökéletesen sterilizálható a gyökércsatorna, így elkerülhetők az esetleges későbbi komplikációk.

A hagyományos eljárásnál gondot szokott okozni az is, hogy a gyökértömés túl hosszú vagy rövid, márpedig annak a gyökércsatornát teljesen ki kell töltenie, viszont nem érhet túl a gyökércsúcson. Túl rövid gyökértömésnél számolni kell például azzal, hogy az alatt ismét elszaporodhatnak a baktériumok, és a gyulladásos állapot újra bekövetkezik. A lézer alkalmazásával ennek az esélyét 0-ra csökkenthetjük.

A módszerrel 30-40 százalékban felgyorsítható a sebgyógyulás, a kezelés során pedig nemcsak a fájdalomtól, hanem a szükségtelen stressztől is megszabadulhatunk.

A lézeres gyógymóddal ráadásul tökéletesen lezárhatók a dentintubulusok, ezért ott a későbbiekben sem alakul ki felülfertőzés. A módszer biztonságos, hatékony és korszerű.

A végeredmény? Fájdalom nélküli a kezelés, ráadásul a pácienseknek ritkábban kell kontrolvizsgálatra jönniük, miközben a gyógyulási idő jelentősen lerövidül.

A fogászati lézer alkalmazásának előnye:

• Az esetek nagy részében nincs szükség injekció használatára,
  • a módszer teljes fájdalommentességet kínál,
  • nem okoz vérzést és stresszt a kezelés során,
  • gyorsabb és precízebb.

A lézer használatával látványosabb eredményekre és magasabb komfortérzetre számíthatunk.

Szelíden, de hatékonyan fertőtlenítünk

Fogászatunk a konzerváló fogászati kezelésekkor is a Solumium nevű fertőtlenítőszert használja, amellyel minden mikroba elpusztítható, alkalmazása viszont nem jelent veszélyt a páciensre nézve.

Odafigyelünk arra, hogy ne csak a kezeléskor, de azt követően se kelljen a kockázatokkal számolni.

A Solumium a világ egyik leghatékonyabb, mégis legszelídebb fertőtlenítőszere, amelynek nincs kellemetlen vagy káros mellékhatása. ezért bátran és örömmel használjuk minden esetben.Ha többet szeretne megtudni a Solumiumról, kattintson ide.

Bejelentkezés

Válassza a Laser Dentalt!

Keressen fel minket bátran! A fogászati állapotfelmérést követően gyorsan elkészítjük azt a kezelési tervet, mellyel ragyogó lesz mosolya!